Храни, богати на калций, които топят мазнини

Снимка: istockКалцият е минерал, който сме свикнали да свързваме предимно с важността му за изграждането на костното вещество. Той обаче има и друго много полезно свойство – да топи мазнините.
Изследователи са открили, че храните, богати на калций, помагат в разграждането на мастната тъкан. Диетата, включваща предимно продукти, съдържащи големи количества калций, не само допринася за топенето на мазнините, но и за нормализирането на холестерола, кръвното налягане, нивата на кръвната захар, както и потискането на апетита.

Пармезан, сирене Пекорино
Твърдите сирена като пармезана и пекориното са изключително наситени с калций. В само 30 грама пармезан се съдържат невероятните 30% от дневната нужда на организма от калций.
Сусам
Сусамовото семе се нарежда на второ място по богатство на калций след твърдите сирена. В 30 грама сусам се съдържат 160 калории и 28% от необходимото за деня количество калций.
Бок чой
Бок чой е зеленчук от семейството на зелето. Родината му е Китай. Наподобява много китайското зеле, но има своите специфични особености. В една чаша бок чой се съдържат 16% от необходимите количества калций за денонощие. Освен това е много беден на калории – само 20 за една чаша.
Тахан
Сусамовият тахан е богат на калций. Само 2 супени лъжици носят около 12% от нужното за деня.
Крема сирене
30 грама крема сирене на ден носи приблизително 10% калций на организма.

Кейл
Една чаша кейл доставя на организма 9% от необходимия калций.
Бадеми
Бадемите помагат за намаляването на холестерола. Добавяйте ги към салатите си като преди това ги накисвате. Около 22 бадема (170 калории) носят на тялото 8% от нужния калций.




Популярни публикации от този блог

Печен чийзкейк с маскарпоне и боровинки

Кекс с мармалад и шоколадова глазура

Салата от леща със сушени домати